Seeeeee you later Sydney! - Reisverslag uit Perth, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu Seeeeee you later Sydney! - Reisverslag uit Perth, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu

Seeeeee you later Sydney!

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

18 November 2015 | Australië, Perth

Ik ben in Perth! Dat was me een reisje wel hoor! Afgelopen maandag vlogen we om 7.20 naar Perth. Dat betekende half 6 vertrekken en dus half 5 op, pfoe... Het was nog stressvol ook! We hadden niet verwacht dat het al zo druk was op de weg, maar alle zakenmensen vliegen natuurlijk op maandagochtend. Daarnaast pakten onze Uberchauffeur ook nog eens de drukste route. Omdat we wisten dat we aan de late kant waren, hebben we snel via onze telefoon ingecheckt. Dat waren we nog vergeten om op zondag te doen. Eindelijk aangekomen op het vliegveld werd geroepen dat alle passagiers naar Perth naar voren moesten komen om hun bagage in te checken. De stewardess vertelde ons dat we nog maar 2 minuten hadden. Beetje stressen dus. Allebei onze koffers waren te zwaar, maar ze had geen tijd om ons een boete te geven. Gelukje!! We konden snel door de douane en gelijk het vliegtuig in. In het vliegtuig heb ik lekker liggen slapen en the Minions gekeken. Een serieuzere film kon ik niet aan haha. Ook kregen we nog een lekker ontbijtje in het vliegtuig. Een prima vlucht dus!

Aangezien het 3 uur eerder is in Perth, landen we om 9 uur daar. Op het vliegveld werden we opgehaald door Leah om meteen door te rijden naar de Walk On kliniek, die zich ook op de universiteit bevindt. Even kennismaken en opstarten, toen was het tijd om de baseline meting van de patiënten te doen. Na een complete werkdag was het tijd om naar huis te gaan. We hebben een auto van de kliniek, dus dat scheelt ons veel tijd! Het verkeer in Perth is heel goed, lekker rustig! Op weg naar huis even wat boodschappen gedaan, gegeten en om 9 uur naar bed gegaan.

Gisteren en vandaag zijn dan echt de training begonnen. Allebei de proefpersonen hebben 2 uur, waarvan 1 uur op de loopband en een half uur gewoon in de gym. Ik heb heerlijk aan het multi-tasken. Ik zorg ervoor dat body weight support goed is, snelheid van de loopband instellen, veranderingen in deze twee variabelen noteren, de oefeningen bijhouden en hartritme monitoren. Ik vraag me nu soms ook af hoe ik het voor elkaar krijg! De avonden heb ik dan ook alleen nog maar op de bank doorgebracht. Oh nee, Cam en ik hebben net de 7-minute workout gedaan haha!

Laten we ook nog even terug gaan naar afgelopen weekend. Daar was ik ook al door gesloopt. Op vrijdag gaf Kwam zijn verjaardagsfeestje. Eerst ben ik met Lucy en Hannah wat gaan drinken en eten. Daarna zijn we naar een cafe gegaan om de rest te meeten. Nog wat drankjes gedaan, waarna we naar een karaoke bar gingen. Dat is in Sydney geen grote bar, maar allemaal kamers die je kunt huren met een gezelschap. In het begin was iedereen nog een beetje afwachtend, maar het kwam al snel los. Ik denk dat we ongeveer de hele avond hebben staan zingen met zn alle. Ik was rond 4 uur thuis en moest 9 uur verhuizen...

Toen ik om 8 uur wakker werd, zag ik een smsje van mijn huisbaas dat ik om half 9 al klaar zou moeten zijn. Ik was de lul! Gelukkig was ik al wel een heel eind toen mijn huisbaas kwam en hij vond het allemaal goed. Borg terug en ik nog even rustig aan doen, yes! Daarna ging ik naar Cam om bij haar in de Airbnb te slapen. Toen mijn kamer klaar was, ben ik ook maar meteen weer terug naar bed gegaan...

's Avonds hadden we een verjaardags en huisfeestje bij Tim. Gezellig daar met vrienden gechilled en wat spelletjes gespeeld. Uiteindelijk nog bij Side Bar in de stad geëindigd, waar we ons weer eens prima hebben vermaakt. Je kunt natuurlijk niet met honger naar huis, dus eten als afsluiter. Dan is het wel 5 uur als je thuiskomt. Op zondag heb ik dan ook alleen nog maar mijn koffer gepakt, laatste spullen gekocht en even met Leonie uiteten geweest als afscheid voor Perth.

Het weekend ervoor waren we eindelijk op roadtrip geweeest, yeaaaaaah! Het weer was dat weekend wel echt om de janken. Het regende namelijk. We hadden besloten om naar Jervis Bay te gaan, omdat de stranden daar zo mooi zijn. Op zaterdagochtend wel gewoon vertrokken. Eenmaal aangekomen snel een hostel geregeld, met een heerlijk bed! Op de zaterdag was het erg bewolkt, dus hebben we een beetje over het strand gewandeld in Huskisson, de grootste plaats aan de baai. Met zn zessen hebben we er een gezellige avond van gemaakt in onze kamer en aan het strand. Op roadtrip moet je natuurlijk wel wat gaan drinken op het strand!

Op zondag zijn we gewoon de auto ingestapt op zoek naar een leuk plaatsje. Het weer was gelukkig wel wat zonniger, maar nog steeds wat fris door de wind. Uiteindelijk kwamen we bij Boderee National Park uit. Dat pakte echt super uit, want wauw wat was dit mooi! Op goed geluk zijn we begonnen in de Botanic Gardens. Dit was een leuk wandelpad, maar na de bordjes over gevaarlijke spinnen konden we allemaal niet meer rustig lopen. Terug naar de auto om verder te rijden naar het strand. Hier was bijna niemand. Met een blauwe lucht, was het zeker een wit strand geweest! Toen we lopend hiernaar toe gingen, heb ik de eerste kangoeroes gezien! Een moeder en een baby, zo schattig! Ook kwamen we langs een lookout point met een prachtig uitzicht!

Na de lunch zijn we verder het park ingereden. We zijn toen nog bij een oude vuurtoren gaan kijken. Ook hier weer een mooi uitzicht over de zee. Uiteindelijk kwamen we aan bij Stony Creek. Ik denk dat dit wel het vetste en mooiste was! Het was een soort inham met een kleine zandvlakte, die nog voor een deel onder water stond. We konden via wat rotsen naar de andere kant klimmen en dat hebben we dan ook gedaan. Het kind kwam in ons los! Overal op en over klauteren. Eenmaal op de rotsen bij de zee aangekomen stond iedereen lekker op zijn eigen rots te genieten van de plek. Echt een super toffe plek!

Dit verhaaltje is wel weer lang genoeg. Ik geef snel weer een update vanuit Perth!

Liefs!

  • 18 November 2015 - 21:04

    Margamarcel:

    hey lysanne

    Een mooi verhaal weer je maakt het goed zo te horen.
    Fijn !!!! en feestjes zijn er ook goed ??? feestneus!!
    Kom net van je ouders vandaan.
    Nog een paar weekjes en ze reizen je achterna.
    Gezellig!!!
    nou nog veel plezier op je trip tot horens xxxx
    Pas goed op jezelf
    liefs marga marcel

  • 29 November 2015 - 21:00

    Anja Van Orsouw:

    hoi hoi, Lysanne

    Dat was weer een mooi verhaal. Het gaat je nog steeds goed. Leuke dingen maak je mee je vermaakt je eigen wel. En nu nog een paar weekjes en dan is het zover. Wel spannend weer.
    leuk om je zo te volgen daar in het verre Australie. Geniet van de tijd met jullie pap en mam en nog heeeel veeeeel plezier. groetjes hier uit het koude en regenachtige Oss. Fam de Orsies.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 13415

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 Maart 2016

Stage Sydney

Landen bezocht: