Perth chaos - Reisverslag uit Perth, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu Perth chaos - Reisverslag uit Perth, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu

Perth chaos

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

07 December 2015 | Australië, Perth

Mijn verblijf in Perth is alweer bijna voorbij. Nog 4 hele drukke dagen op stage en dan vliegen we vrijdag terug naar Sydney. De stad die ik toch wel een beetje mis, alhoewel Perth echt top is!

Op stage is het druk, maar wel heel leuk. We maken lange dagen, meestal van 8 tot half 6. De proefpersonen zijn twee hele lieve vrouwen en ook de staf in Perth is heel leuk.

Het eerste weekend in Perth heb ik samen met Susan de kajak tour naar Penguin en Seal Island gedaan. We moeten rond 8 uur verzamelen in de stad. Met de bus werden we naar Rockingham gebracht. Vanuit daar gingen we peddelend naar Penguin Island. Vlak nadat we daar aankwamen, werden de opgevangen pinguïns gevoerd. Deze penguïns zijn gewond en kunnen niet meer teruggeplaatst worden in het wild. Op Penguin Island zelf leven ruin 1000 pinguïns in het wild, maar deze zijn moeilijk te spotten. Ze zitten namelijk vaak in de vegetatie. Gelukkig hebben wij er eentje kunnen spotten, yes!! De omgeving en het uitzicht is ook niet verkeerd. Na Penguin Island zijn we weer te water gegaan richting Seal Island. Daar lagen de zeehouen (of zeeleeuwen) lekker lui van de zon te genieten. Twee waren echter fanatiek in het water aan het spelen. Eentje dook zomaar voor onze kajak op. Daarna was het tijd om terug te keren naar het vaste land. Na de hele dag peddelen hadden we natuurlijk wel een biertje verdient. Eenmaal terug in de stad hebben we nog wat gegeten voordat we helemaal gesloopt naar huis gingen.

Bij onze accommodatie zat een zwembad, dus daar heb ik op zondag gewillig gebruik van gemaakt. Rond 7 uur vonden Cam en ik dat het tijd was om de supermarkt op te zoeken om wat eten te kopen. Nu blijken alle supermarkten in Perth om 5 uur al dicht te gaan.. Bij het tankstation zit dan nog wel een kleine supermarkt met wat basic spullen. Genoeg om pannenkoeken voor Cam te maken. Ze is daar helemaal fan van geworden toen ze in Amsterdam was. De pannenkoeken hier vind ze maar niks, veel te dik. Ik heb weer pluspunten verdiend, want ze vond ze heerlijk! ;)

De tweede week was een chaos. Het congres, waarbij alle teamleden vanuit de vier steden (Perth, Melbourne, Brisbane & Sydney) bij elkaar waren in Perth. Cam en ik moesten tussendoor natuurlijk ook nog de training verzorgen. Deze training waren vaak ingepland in het schema, zodat de andere staf ook kon helpen. In de avonden werd het vaak gezellig. Op dinsdag waren de zogenoemde NEMONC games. De verschillende steden strijdend tegen elkaar in een potje bubblesoccer. Ik was team Melbourne, omdat ze een lid tekort kwamen. In de eerste game tegen Sydney heb ik meer op de grond gelegen dan tegen een bal aangeschopt. Ze moesten me natuurlijk wel hebben. Maar wat een geweldig spel. Hilarisch, met vallen en opstaan, spierpijn en blauwe plekken. Na de games was het tijd voor pizza, bier en muziek. Iedereen stond lekker buiten te genieten. Dansen en meezingen op alle bekenden nummers. Het werd dan ook een lange nacht. Op woensdagavond zijn we met Sydney crew uiteten geweest en hebben daarna Kings cup (kingsen) gespeeld. Op donderdagavond vertrokken we richting de stad om wat te gaan eten. We begonnen met Sydney, maar iedereen sloot later aan. Vrijdag was alweer de laatste dag. Er stond een etentje en borrel gepland, deze heb ik helaas moeten missen. Maar wat een geweldige week en wat een leuke mensen!!

Je vraagt je natuurlijk af waarom ik een feestje mis. Ik moest naar de huisarts om antibiotica te halen voor een ontsteking aan mijn keelamandelen. Ze waren zo opgezwollen, dat je het zelfs van de buitenkant zag. Slikken en praten was dan ook niet helemaal fijn. Gelukkig werkte de antibiotica goed en ging het snel beter met mij. Nu voel ik me weer helemaal top!

Op zaterdag was ik fit genoeg om mee te gaan naar de Christmas party voor de cliënten in Perth. Het was op een leuk en gezellig terras waar we heel de middag hebben gezeten. Op zondag wilde ik toch nog wel een beetje de stad verkennen. Ik ben naar Kings Park geweest. Een park met botanic garden dat uitzicht geeft over de stad en de rivier.

Vanaf zaterdag tot donderdag hebben Cam en ik op Loki, de hond van Leah, gepast. Het is een hele mooie husky. Wat een lieverd, maar ook wat een energie. In de avonden hebben we een paar leuke wandelingen kunnen doen.

Op donderdag kwam de Gus, vriend van Cam, aan. Daarom hadden we op vrijdag een dagje vrij en konden we Rottnest Island ontdekken! Echt een geweldig eiland! We moesten nog rennen voor de ferry in de ochtend, maar gelukkig was die iets te laat. Aangezien het vrij hard waaide, was het een redelijk heftig ritje met de ferry. Niet iedereen kwam er ongeschonden uit. Zo ook Gus, die zich een beetje misselijk voelde. Mooiste was nog wel dat Cam in de rij vroeg of Gus zeeziek wordt, waarop hij antwoordde: “Nee, natuurlijk niet. Ik werk op een boot.” Wat hebben Cam en ik gelachen. We hadden fietsen gehuurd, zodat we het eiland rond konden fietsen. Dit hebben we gedaan hoor! We hebben heel het eiland met de fietst gezien. Heuvel op, heuvel af, even stoppen bij een mooie baai en natuurlijk het meest westelijke puntje van Australië. In totaal ongeveer 20 km bij elkaar. Ik ben alleen enorm verbrand! Het was nogal bewolkt toen we begonnen, dus was ik vergeten zonnebrand te smeren. Dat kan dus echt niet in Australië, want zelfs als het bewolkt is moet je opletten. Later op de dag brak de zon door. We hebben zelfs nog gezwommen in The Basin. Dit is een soort natuurlijk zwembad in de zee. Moe maar voldaan, gingen we terug naar Perth. In de avond hebben we gezellig wat gedronken met twee vrienden van Cam bij Hillaries, klein Darling Harbour.

Op zaterdag had ik met Floor afgesproken. We zijn naar Fremantle (Freo) gegaan en hebben hier even rondgewandeld. Zo hebben we de markets en de gevangenis gezien. Cam en Gus zaten bij Little Creatures, een bierbrouwerij. We zijn ook hier naar toe gegaan om een drankje te doen. Je kunt aan de bar vragen om proef plateau voor twee personen. Dan krijg je dus gratis(!) elf kleine biertjes, lees 2 slokken, om te proberen. We kozen uiteindelijk voor de cider, oftewel de champagne in een bierglas. Na de biertjes hebben we een klein marktje dicht bij het strand opgezocht. Hier stonden allemaal kleine eetkraampjes. Aangezien we nu aan de westkant van Australië zijn, kunnen we eindelijk ‘de zon in de zee zien zakken’. Na de zonsondergang werd het toch wel frisjes, dus gingen we terug naar de stad. Daar hebben Floor en ik nog een afzakkertje gedronken.

Op zondag was het de hele dag regenachtig. Cottesloe is normaal gesproken een heel populair strand, maar nu voelde het meer als ‘uitwaaien aan zee’. Samen met Cam en Gus heb ik daar geluncht en nog wat gedronken. De rest van de zondag heb ik lekker uitgerust, zodat ik fit ben voor de laatste week.

Heeeel veeeel liefs

  • 07 December 2015 - 21:52

    Ria:

    Hallo Lysanne,

    Wat leuk om jouw belevenissen te lezen. Geweldig zoals je jezelf daar thuis voelt en van alles gaat ondernemen.
    Nog even en dan komen Hans en Anja jouw kant op. Die zien er ook heel erg naar uit!

    Wij hebben hier net het Sinterklaasfeest achter de rug. Dat kennen ze in Australië niet! Wij hadden een dvd gemaakt waarop Sint de (klein) kinderen toesprak. Zo leuk om de reacties van de kleintjes te zien. Jip heeft de dvd al 5 keer bekeken en geeft nog steeds antwoord of knikt als er wat over hem gezegd wordt.

    Nu wordt het weer tijd om de kerstboom op te tuigen, ook gezellig.
    Het weer is hier nog steeds heel zacht. Een dikke winterjas hebben we nog niet nodig. Heel af en toe 's morgens de autoruit krabben, maar dat heb ik nog maar 1 keer hoeven te doen.

    Geniet nog even van je dagen in Perth en een goede reis terug naar Sidney. En ik ben weer benieuwd naar je volgende brief!

    Groetjes en liefs van de hele familie

    Ria


  • 08 December 2015 - 20:58

    Angelique Dappers :

    Hey Lysanne, wat leuk om jou te volgen! Hoor veel van jullie mam. En zie ook foto's van je!! Geniet er van! Groetjes Angelique

  • 13 December 2015 - 12:37

    Tante Doke En Ome Wim:

    beste lysanne hier een berichtje van ons we vinden het knap dat je het zo goed doet en het naar je zin hebt bij deze wensen wij jouw en je vrienden envriendinnen nog veel plezier en prettige kerst en de allerbeste wensen in het nieuwejaar groetjes Wim en Doke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 13414

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 Maart 2016

Stage Sydney

Landen bezocht: