Long weekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu Long weekend - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu

Long weekend

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

06 Oktober 2015 | Australië, Sydney

Hier weer even een update vanuit het zonnige Sydney! Het was vandaag namelijk 37 graden. Net alsof je de hele dag onder een warme föhn loopt.

Op stage is alles nog steeds hetzelfde. Leuk om met de cliënten mee te helpen. Zeker omdat die allemaal zo lief zijn! Ze zijn allemaal heel geinteresseerd waar ik vandaag kom, wat ik in Sydney ga doen, hoe lang ik blijf en waar ik woon. Ik zal elke week ongeveer 2 dagen hieraan besteden. De andere 3 dagen zal ik met het onderzoek zelf bezig zijn.

Wat minder: mijn eerste boete is binnen. Ik was vergeten in te checken in de trein. Ik heb nog nooit controleurs in de trein gezien, dus je raad het al. Ik werd gecontroleerd. Dit weekend lag de boete in de bus: 200 dollar! De controleur zei dat ik hem waarschijnlijk ongedaan kan laten maken, door te laten zien dat dit eenmalig een keer is gebeurd. Dat heb ik dan ook maar meteen gedaan! Fingers crossed dat ze het accepteren!

Afgelopen woensdag ben ik met Susan en Alyssa uit eten geweest. Heel gezellig om weer even met Nederlandse meiden te kletsen. Ze waren die week allebei op vakantie in Sydney en zijn nu dus weer terug naar Cairns en Melbourne.

Vrijdag zou ik eigenlijk iets gaan drinken met Leonie. De plannen veranderde naar wat drinken met Leonie en haar vrienden in de stad. Uiteindelijk werd het gewoon een avondje stappen in de Scary Canary. Een echt backpackers cafe. Ik was pas om half 4 thuis. Dat kan je gerust een geslaagde avond noemen!

Het weekend heb ik voornamelijk op het strand doorgebracht aangezien het hele weekend de temperatuur boven de 30 graden uitsteeg. Op zaterdag was er een soort 'Nederlandse' BBQ georganiseerd op Bondi. Er staan daar gewoon BBQ's naast het strand, dus je hoeft alleen maar eten en drinken mee te nemen. Heerlijk!

Zondag heb ik rustig op Manly gelegen. Het was Jazz Manly met verschillende podia's. Na de nodige zonuren heb ik daar ook nog even naar een band gekeken. In de avond me toch nog laten ompraten om naar SASH te gaan. Doordat ik zo aan het twijfelen was, was ik er jammer genoeg te laat. De club was vol en ik kon weer richting huis.

Maandag was het Labour day, oftewel een extra vrije dag! Samen met Robin en Tim heb ik toen op Coogee gelegen. Weer heerlijk genoten van het weer en mijn vrije dag!

Deze week is het weer tijd voor stage en dan zien we wel weer wat komend weekend brengt.

Kusjes vanuit Sydney!

  • 06 Oktober 2015 - 17:42

    Pa & Ma:

    He weer een leuk verslag, we kijken er naar uit naar jouw belevenissen.
    Jammer van die boete , maar misschien wel een keer geluk.
    Groetjes en dikke kussen van ons

  • 06 Oktober 2015 - 19:16

    Dorien Van Rossum:

    Hoi Lysanne fijn om te lezen dat je t goed na je zin nebt.Is toch allemaal wennen.Maar met jou spontaniteit komt dat zeker wel goed.Veel succes xx

  • 06 Oktober 2015 - 20:38

    Yvette V Bergen:

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet,en dat je zo geniet.Heel veel plezier nog en een leuke tijd! Groetjes uit Oss van ons.

  • 11 Oktober 2015 - 20:52

    Anja Van Orsouw:

    hoi Lysanne, zo aan je verhalen te lezen ben je helemaal thuis in Sydney. Je geniet er helemaal van. het zijn ook lekkere temperaturen en ooh wat is het mooi daar.dus wat wil je nog meer. Je heb ook wat mensen leren kennen dus dat gaat goed.!! Maak er iets moois van. groetjes anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 13429

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 Maart 2016

Stage Sydney

Landen bezocht: