Stage, strand en feest - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu Stage, strand en feest - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu

Stage, strand en feest

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

03 November 2015 | Australië, Sydney

Het is weer tijd om een verslagje te schrijven, want ik heb weer wat leuke dingen gedaan. Ik kan natuurlijk moeilijk elke week schrijven dat ik van maandag-vrijdag naar stage ga en dan in de weekenden op stap ga en naar het strand. Wordt een beetje saai niet? Maar het beschrijft eigenlijk wel het beste mijn week: stage, strand en feest!

Op stage is het momenteel druk. Er komen veel cliënten en deze week zijn ze begonnen met de locomotor training van nog eens drie extra cliënten. Om me zo goed mogelijk klaar te stomen voor Perth, help ik voornamelijk met locomotor training. Ik doe vaak als 'hips', zodat de andere even een ronde rust krijgen. Ik ben de komende weken dan ook vooral in de gym te vinden en zal wat minder aan het schrijven toe komen. Heel jammer natuurlijk, maar niet heus!

In de weekenden is het gelukkig vaak goed weer, waardoor ik meestal wel een dag op het strand doorbreng. Lekker aan mijn kleurtje werken. Al is het naar mijn mening nog niet zo goed te zien, zeker niet aan mijn benen.

Vorige week hadden we Mischa's Farwell Picknick in Barangaroo Reserve, een heel mooi park met uitzicht op de Harbour Brigde. Heel gezellig in het park wat gedronken en voornamelijk gegeten. Later nog pannenkoeken gaan eten bij Pancakes on the Rocks, maar deze zijn helaas niet vergelijkbaar met onze Nederlandse pannenkoeken. Leuke dag gehad, maar missen Mischa natuurlijk wel hier in Sydney!

Leonie en ik hoorde toen dat zondag de laatste dag van de Noodle Market was. Dit konden we natuurlijk niet missen, dus hebben we meteen afgesproken om te gaan. De Noodle Market vindt heel de maand oktober plaatst in Hyde Park. In het park staan allemaal eettentjes, voornamelijk Asian Street Food. Heel lekker allemaal!

Verder zijn we nog een paar keer op stap geweest. Op vrijdag een keer naar the Argyle, een leuke club in de Rocks. Natuurlijk ervoor zorgen dat we voor 8 uur binnen zijn, zodat we geen entree hoeven te betalen. Eerst even een hapje gegeten en toen naar boven om te dansen. Dat hebben we zeker gedaan, want iedereen ging om 9 uur al los. Ik mag de pubcrawl natuurlijk ook niet vergeten. Lekker backpackers! Ik vond het wel heerlijk om gewoon mijn spijkerbroek en sneakers aan te doen. Dit kan verder in Sydney niet echt, omdat de meeste clubs wel een 'dresscode' hebben. Oftewel, jurkjes, rokjes en hakken!

Afgelopen vrijdag was het Halloween op het werk. Iedereen moest dan ook verkleed naar stage. Aangezien ik helemaal niks van die kleren bij me had, moest ik nog op pad. Ik was wel trots op mijn vogelverschrikker! 's Avonds vierde Marlou, een collega, zijn verjaardag. Hier ben ik met de andere collega's heen geweest. We hebben eerst wat gedronken op de Sky Terrace, met een heel mooi uitzicht! Daarna zijn de club, Marquee, in gegaan.

Op zaterdag stonden de paardenraces gepland. Bijna elke week vind er wel een plaats in een van de vier racecourses. Het was Derby Day in Rosehill Gardens. Natuurlijk hadden Leonie en ik ons goed voorbereid met onze jurkjes, hakken en niet te vergeten onze hoedjes! Wij voelden ons soms nog steeds een beetje underdressed! Vrouwen met lagen make-up, diepe decolleté en grote hoedjes. Gelukkig zijn er ook nog fanatieke mannen in korte broeken, polo's en hun krantje om te gokken. Met een glaasje champagne hebben we dan ook nog echt naar de races zelf gekeken. Deze zijn heel spannend om te kijken, zeker als je dicht bij de finish staat. Echt heel leuk!

Zondag was het mooier weer dan verwacht, dus lekker naar Bondi Beach geweest. Er was ook een evenement, namelijk Sculptures by the Sea. Langs de kust stonden verschillende beelden opgesteld. Aangezien het druk was en wij het allemaal leuk vonden om even te kijken, maar niet stil te staan hebben we maar een korte ronde gemaakt. Er zaten wel een paar hele vette dingen bij!

Ik denk dat ik nu wel weer alles heb geschreven. Tot de volgende keer!

Liefs uit Sydney!

  • 03 November 2015 - 13:48

    Dorien Van Rossum:

    Hoi Lyssanne al al bij al t is toch wel een toffe stage plek.De weken zijn heel leerzaam,de weekeinde heerlijk aan t strand.Nog ff en je paps en mams komen gezellig na je toe.Daar kan t ni snel genoeg voor gaan

  • 03 November 2015 - 14:25

    Marga Marcel:

    Zo lysanne wat super allemaal voor ik het vergeet de groetjes van mijn moeder ze vindt het super knap van je dat je dit doet.
    Wij oom hoor
    Verder alles goed hier het wordt vroeger donker maar hebben tot nu toe nog shon weer haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 13427

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 Maart 2016

Stage Sydney

Landen bezocht: