Daar zijn ze eindelijk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu Daar zijn ze eindelijk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu

Daar zijn ze eindelijk!

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

05 Januari 2016 | Australië, Sydney

Jullie hebben al even niks meer van mij gehoord, dat komt natuurlijk omdat ik veel te druk ben geweest met vakantie vieren samen met papa en mama.

Eerst nog even terug naar voor de vakantie. De zaterdag na terugkomst uit Perth mag ik niet vergeten. Ik zou met Leo even wat gaan eten en misschien nog een drankje drinken. Uiteindelijk werd het een lange avond. Onze goon moest natuurlijk wel op, dus hebben we op iedere hoek maar een GOON STOP gehouden. Op deze manier is het niet zo erg om terug te lopen als je wat vergeten bent…Wat een avond!

Verder stond eigenlijk alles in het teken van de voorbereidingen op de vakantie. Ik moest nog 4 dagen stage lopen en alles af hebben. Ik hielp Cam om dat moment met haar systematic review door de data uit de artikelen te extraheren. 3 artikelen per dag toch wel even bikkelen. Gelukkig is het voor een goed doel, want dan staan er weer centjes op de bankrekening. Op donderdag hoefde ik er uiteindelijk nog maar 2 en kon ik dus nog even gezellig in de gym meehelpen.

Donderdagavond zouden pap en mam dan eindelijk aankomen! Wat een pechvogels zijn het ook. Ze hadden vertraging op Abu Dhabi en daarom miste ze de aansluitende vlucht in Melbourne. Dat werd dus een nachtje daar slapen om vervolgens ’s ochtends vroeg naar Sydney te vliegen. Ik had gezegd dat ik ze bij de bagagebanden zou opwachten, maar ik wist dat ik zelfs tot bij de gate kon komen. Om half 8 zouden ze landen en ik zou rond kwart over 7 aankomen op het vliegveld. Tijd genoeg dus. Ben ik in de trein naar de gate aan het kijken, zie ik dat ze al om 7 uur aankomen. Shit, dat ga ik dus nooit meer redden. Eenmaal op het vliegveld, stond pap om de borden te kijken. Het draait zich om en begint me toch de schreeuwen toen die me zag. Mam was eigenlijk naar de wc, maar die stond binnen 5 seconden ook naast me haha.

Op vrijdag zijn we naar mijn stage geweest, zodat ze met iedereen konden kennismaken en zien wat er in de gym gebeurd. Aangezien we dicht bij het Olympisch stadium zitten, hebben we daarna daar rondgekeken. De eerste dag moet je natuurlijk ook de Harbour Bridge en Opera House zien. Ik had een BBQ gepland staan met de vrienden, dus heb daar pap en mam ook mee naar toe gesleept. Wat ze gelukkig heel leuk vonden!

Op zaterdag begon onze kleine roadtrip! Ik zal proberen per dag te beschrijven wat we hebben gedaan.

Zaterdag 19 december 2015
Doordat het zo lekker weer was, zijn we langs de kust richting het zuiden gelegen. Hier ligt Jervis Bay, waar we zijn gestopt bij Hyams Beach. Volgens het Guiness Book of Records het witste strand ter wereld. Wit was het zeker! Verder zijn we doorgereden naar Batemans Bay, waar we hebben gegeten en overnacht.

Zondag 20 december 2015
Een lange rit van Batemans Bay naar Geelong stond op het programma. Ontbijten hebben we gedaan in een heel leuk oud stadje (naam ben ik even kwijt). Vervolgens de snelweg op. Gewoon tussen de bergen, wat een heel gaaf uitzicht gaf. Lekker door alle bochten scheuren! Of dat de rit nog niet lang genoeg was, moesten we ook nog even een bosbrand omzeilen. Wij hebben alleen rook kunnen zien en werden netjes omgeleid.

Maandag 21 december 2015
Het was eindelijk tijd om aan Great Ocean Road te beginnen! Deze dag was het wat minder warm en regende het in de ochtend een beetje. Even snel Geelong verkennen, om vervolgens naar Torquay door te rijden. In Anglesa zijn we gestopt om de kangoeroes te spotten bij de plaatselijke golfclub. Na een lunch in Lorne, zijn we naar boven gereden om de Erskine Falls te bezichtigen. Vanuit het lookout punt kun je de waterval al mooi zien, maar nog mooier was 240 stappen naar benden te lopen. De weg naar boven was alleen een stukje moeilijker… Na weer een stukje gereden te hebben, kom je bij Kennett River uit. Dit is eigenlijk niet meer dan een cafe en een camping. Het enige is dat er in een straat koala’s in het wild te zien zijn. Je moet ze wel even zoeken zo hoog in de boom, maar wij hebben er uiteindelijk 4 gespot. Ons eindstation van deze dag was Appollo Bay.

Dinsdag 22 december 2015
Na het ontbijt zijn we meteen naar Maits Rest geweest. Dit is een regenwoud langs de GOR waar je ongeveer binnen 20 minuten een rondje loopt. De bomen zijn immens, je kunt er half in gaan staan en het enige wat je ziet is groen. Van het regenwoud gingen we door richting de 12 Apostelen. We begonnen bij Gibsons Steps. Dit is een handgemaakte trap richting het strand waar de eerste apostel staat. Je moet alleen wel opletten voor de golven en vloed. Mama en ik hadden namelijk natte voeten… Na Gibsons Beach rijd je verder naar de lookout van de 12 apostelen. Hierbij kun je ze alle 7 zien. Gelukkig hadden we mooi weer, wat het uizicht natuurlijk net wat mooier maakt. Ook Loch Ard Gorge is een lookout punt met een geweldig uizicht. Hier kun je het schipwrak Loch Ard spotten. Ik heb hem alleen niet kunnen vinden. Het volgende ‘stadje’ is Port Campbell. Hier hebben we in de middag uitgerust en lekker aan het strand gelegen. De zee was toch nog wel koud hoor, maar wij laten ons niet kennen. We sliepen aan zee, dus hebben ’s avonds nog de zonsondergang kunnen bewonderen.

Woensdag 23 december 2015
Op deze dag hebben we de laatste delen van de GOR gereden. Daarbij zijn we gestopt bij vijf hele mooie uitkijkpunten: the Arch, Londen Bridge, the Grotto, Bay of Martrys and Bay of Islands. Echt een prachtig uitzicht heb je daar! Ik denk dat ik the Grotto het meest bijzonder vond. Hier moet je naar beneden lopen en dan kom je in een gat, waar je door de grot naar de zee kijkt.
Na al deze mooie punten, kwamen we bij het einde van de GOR in Warrnambool. Nadat we hier nog wat highlights hebben gezien, zijn we richting Tower Hill Reserve gereden. Dit is een ouder vulkaankrater, waar ze een natuurreservaat van hebben gemaakt. Daar hebben we twee korte wandelingen gedaan, waar we emu’s hebben gespot. Heel dicht bij het informatiecentrum zat een koala in de boom, ongeveer ter hoogte van mijn hoofd. Nu hebben we die dus ook van heel dichtbij gezien.

Donderdag 24 december 2015
Tijd om naar Melbourne te gaan! Daar zaten we in een studie recht tegenover Federation Square, midden in de stad dus. Daar moesten we eerst boodschappen inslaan voor kerst, want op eerste kerstdag is eigenlijk alles gesloten. Zelfs de meeste restaurants, dus mam mocht zelf aan de bak. We zijn alvast bij de Rod Laver Arena wezen kijken, waar ze al druk bezig zijn met de voorbereidingen voor de Australian Open. Verder nog een klein rondje gemaakt door Melbourne en uiteindelijk lekker buiten gegeten. We zijn nog even langs het kerstplein gelopen, om toch nog een beetje de kerstsfeer mee te krijgen.

Vrijdag 25 december 2015
Het is kerst, maar voelt toch niet helemaal zo. Het is dan ook 33 graden in Melbourne. In de ochtend hebben we kort rondgelopen in de Botanic Gardens. Doordat het de hele dag gratis reizen was, hebben we snel de tram naar St. Kilda gepakt. Hier hebben we heerlijk aan het strand gelegen en zijn de nodige keren de zee ingedoken voor verkoeling. Het werd steeds drukker en uiteindelijk lag het mooi vol. De Australiërs hadden zich goed voorbereid, want kwamen met grote koelboxen en muziek aan. Wij konden ons zo ook wel vermaken. Na het heerlijke kerstdiner van mam, hebben we nog even een drankje gedronken aan de Yarra River.

Zaterdag 26 december 2015
Een stukje koeler en meer bewolkt, dus een goede dag om Melbourne te bekijken. Tijdens onze looproute hebben we eigenlijk alle mooie gebouwen en straten van Melbourne wel gezien. Het was een gekkenhuis in het centrum zelf door Boxing Day. In de middag zijn we naar de Eureka Skydeck geweest, een uitkijktoren op de 88e verdieping, 285 meter hoog. Hierop had je een mooi overzicht over de stad.

Dit verhaal is nu wel lang genoeg. Ik zal snel de volgende helft schrijven!

Cheers!

  • 05 Januari 2016 - 17:59

    Dorien Van Rossum:

    Heey Lysanne wat een leuk verslag.En hoe mooi dat je paps zo hard schreewde en jullue mam als een wervelwind van de wc af kwam.Gelukkig konden ze jou weer ff in hun armen sluiten .Jullie hebben intens genoten dat heb ik wel gelezen.Nu nog 3 mnd en dan zit t er weer op.Een hele ervaring rijker.Veel succes en plezier nog.Veel liefs van de Rossumpjes.xx

  • 05 Januari 2016 - 18:01

    Yvette Van Bergen:

    leuk om te lezen wat jullie allemaal gedaan en gezien hebben, een belevenis voor pap&mam. Geniet ernog maar van want het is zo om! Groetjes van peter&Yvette.

  • 05 Januari 2016 - 19:06

    Franka:

    Geweldig om allemaal te lezen. Fijn dat je ouders er zijn. Geniet nog even je bent op de helft

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 13418

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 Maart 2016

Stage Sydney

Landen bezocht: