Family fun! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu Family fun! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu

Family fun!

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

08 Januari 2016 | Australië, Sydney

Daar ben ik weer met het volgende deel van onze vakantie

Zondag 27 december 2015
Vandaag stond een lange reis op het programma: Melbourne – Sydney. Ongeveer 900 km in totaal. Die dag is er dus weinig speciaals gebeurd. Het enige wat opvalt is dat langs de weg heel veel dode kangoeroes liggen. Wat wij toen wel heel zielig vonden

Had ik eigenlijk al verteld dat papa in Melbourne was gevallen? Languit lag die in de kerk. Ja, hij struikelde over een opstapje… Oh nee sorry pap, mam liet hem struikelen. Nu viel die niet gewoon in een keer op de grond, maar doordat hij zich probeerde staande te houden, ging het meer zo: Ja, nee, ja, nee, ja nee…. toch niet. Eenmaal op het terras aan een bakje koffie, evalueerde wij de situatie nog even. Nu kwam mam ermee dat hij toch echt op een stuiterbal leek. De tranen liepen over onze wangen. (Mam , ik lig weer dubbel. Sorry pap, maar deze moest ik echt even delen)

Maandag 28 december 2015
Het was tijd om de Blue Mountains te verkennen. De eerste stop was in het plaatsje Wentworth Falls. Hier kun je verschillende looproutes volgens om watervallen te bekijken. Wij besloten om naar Empress Falls te gaan. Het was een route van ongeveer 30 minuten met een moeilijkheidsgraad hard. Dat hebben we geweten ook! Het eerste stuk naar het lookout punt was goed te doen. Daarna moesten we allemaal trappen af. Dit zijn natuurlijke trappen, dus je moet goed kijken waar je loopt. Het uitzicht was wel weer echt heel mooi. De terugweg naar boven een stuk minder…
Na deze uitputtende tocht zijn we doorgereden naar Katoomba om de fameuze Three Sisters te bewonderen. Wat een drukte bij het Echo Point! We hebben daar foto’s gemaakt en een kort rondje gelopen. Meer konden we niet aan hahaha

Dinsdag 29 december 2015
De tweede dag in de Blue Mountains begon met Scenic World. Dit is een soort attractiepark in bergen. De attracties zijn de Skyway, de Railway, de Cableway en de Walkway. In de Skyway ga je in een kabelbaan over de cliff. Je hebt een goed uitzicht over het gebied en kunt de Three Sisters en Katoomba Falls zien. Verder zit er een glazen vloer in, dus je kunt ook recht naar beneden het dal in kijken. De Railway is een trein richting het dal met een helling van 52 graden. Ik kan je vertellen dat dit ook echt steil is! Vroeger werd deze gebruikt om mijnwerkers uit de vallei te vervoeren. De Cableway is een kabelbaan richting de vallei. Vanuit hier kun je de Walkway door het bos wandelen.
Verder zijn we die dag nog naar Evans Lookout en Govetts Leap Lockout geweest. Beide weer een prachtig uitzicht. Je ziet overal wel een waterval opduiken en verder is het een deken van bomen.

Woensdag 30 december 2015
Tijd om terug naar ‘huis’ te gaan. Ik kon pap en mam eindelijk Sydney laten zien! Het was lekker weer, dus hebben we de ferry gepakt naar Manly Beach. Het was echt nog heerlijk aan het strand. Het was al redelijk laat, dus hebben we daar nog een hapje gegeten. Voor het eerst in Australië kangoeroe gegeten. Lekker dat dit is! Ons hostel was heel dicht bij Newtown, dus daar hebben we de avond doorgebracht. Newtown is een hippe wijk waar je niet moet opkijken van mensen met gekleurd haar of andere kleding. Er zitten ook heel veel leuke en lekkere restaurantjes en barretjes.

Donderdag 31 december 2015
Het is oudejaarsdag en dus een gekkenhuis in de stad. We wilden wel rond de stad blijven, dus hebben we de ochtend meer winkelend doorgebracht. Startend bij Paddy’s market, een grote overdekte hal met allemaal kraampjes waar je van alles kan kopen. Daarna door Chinatown richting Darling Harbour gelopen. Hier maar heel even rondgekeken om vervolgens naar Queen Victoria Building te gaan. Dit ziet er nog mooier uit met de kerstverlichting. Zeker de kerstboom mag niet vergeten worden. De stam is gemaakt van Swarovski kettingen en verder zijn ook alle hangers van Swarovski. Via de winkelstraat van Sydney zijn we teruggekeerd naar het hostel. Daar moesten we nog even voorbereiden treffen voor de picknick van die avond en natuurlijk een goede bodem leggen. Om 5 uur vertrokken we richting Barangaroo Reserve. Om half 6 kwamen we aan en er stond al een lange rij. Gelukkig ging het park om 6 uur open en was de doorloop snel. Kwart over 6 hadden we dan ook een mooi plekje gevonden op de heuvel met een goed uitzicht op de brug. Het is wel de ‘verkeerde’ kant van de brug, omdat de Opera House zich aan de andere kant bevind en we daar dus geen zicht op hadden. Minpuntje was de slechte barvoorziening. Pap en ik hebben wel bijna uur in de rij gestaan om drankjes te halen. Verder was het top geregeld! Er speelde leuke bandjes en dj’s om je te vermaken. Om 9 uur begint het kindervuurwerk, en 8 minuut durende show die al heel mooi is! We zaten recht voor een afsteekpunt, dus konden heel goed zien. Daarna volgde de botenparade. Er varen verschillende boten langs die allemaal verlicht zijn. Het is dus niet slecht vertoeven. De zes uur zijn dan ook voorbij gevlogen. Om 12 uur barsten pas echt het feest los! Wat was dat tof om mee te maken. Overal om je heen zie je vuurwerk. De brug staat centraal met speciaal vuurwerk en het vuurwerk van de afsteekpunten loopt synchroon. Als ik naar links keek zag ik 1 punt, naar achter 1 punt en naar rechts nog wel 4 punten. De hele lucht is dan vol vuurwerk! Knallend het nieuwe jaar in noemen ze dat!

Vrijdag 1 januari 2016
Om 10 uur hebben wij nog een keer gelukkig nieuwjaar geschreeuwd, omdat het toen voor jullie pas zover was. Daarna zijn we meteen richting Coogee gegaan met bus. Ik wilde heel graag de Coogee to Bondi walk doen, maar nadat we een strand (van de zes) hadden gehad, vonden we het toch wel erg warm. We zijn toen meteen naar Bondi Beach gegaan. De golven zijn echt gigantisch daar, dus al te ver kun je er niet in. Pap vond het echt geweldig. Om half 3 zou er een Nederlandse Nieuwjaarsduik plaatsvinden. Wij gingen met z’n drieën even kijken om iedereen het water in te zien rennen. Op een gegeven moment duurde het me te lang, dus ging ik even bij de groep kijken. Daar zag ik Rob, Jan en Robin en kon ik er niet meer onderuit. Samen met zo’n andere 250/300 Nederlanders ben ik toen mee de zee ingedoken. Heel leuk om te doen! ’s Avonds hebben we gewoon gezellig in Newtown wat gegeten en gedronken. Ik heb pap en mam meegesleurd naar de Thai. Was er zo bang voor dat ze het niet zouden lussen, maar ze vonden het gelukkig allebei lekker

Zaterdag 2 januari 2016
Deze dag stond in het teken van lopen. We begonnen op Milsons Point, aan de andere kant van de brug. Zijn toen over de brug gelopen richting the Rocks, om vervolgens daar nog even een kleine ronde te maken. Daarna was het tijd om de Opera House van dichtbij te bewonderen. Na de Opera House stonden de Botanical Gardens op ons lijstje. Hier zijn we tot Mrs. Macquairies Point gelopen. Dit is de plek waar iedereen al twee dagen voor NYE kampeert, dus mochten pap en mam dit uitzicht niet missen. De avond sloten we in stijl af bij Darling Harbour. Daar hebben we heerlijk gegeten. Het beste was de cheesecake he mam! Elke zaterdagavond om 9 uur vind er een vuurwerkshow plaats. Ook deze was heel mooi en duurde zelfs 8 minuten. Na het eten was het nog tijd om een drankje te doen. Daar wist ik nog wel een leuk plekje voor: the Star. The Star is een heel groot casino, waar zich ook een hotel, club en bar in bevind. Mooiste plekje is misschien wel de Sky Terrace met een uitzicht over de Darling Harbour en de brug. Ons allerlaatste drankje moesten we natuurlijk wel op en speciaal plekje drinken.

Zondag 3 januari 2016
Alweer de laatste dag! Ik heb jullie nog niet verteld hoe speciaal wij de afgelopen dagen hebben ontbeten. We verbleven in St. Johns College, normaal een studentenverblijf. In de vakantie wordt dit als hostel gebruikt, waar dus ontbijt bij zit inbegrepen. De ontbijtzaal is niet zomaar een zaal, maar een deel van de kerk. Daar stonden allemaal lange rijen met tafelen en banken. Ik voelde me net Harry Potter! Na het ontbijt hebben we de spullen in mijn nieuwe kamer neergezet. Ja, ik ben verhuisd! Zit nu vlak bij Newtown, hele leuke buurt, en dus dichter bij de stad. We hebben die dag niks speciaals gedaan. Het was tijd om naar huis te gaan, want tijdens onze lunch kwam het met bakken uit de hemel vallen. Om 7 uur vlogen pap en mam weer richting huis. Het was tijd om afscheid te nemen…

Thanks lieve pap en mam! Ik heb genoten van alle 17 dagen dat jullie hier waren. We hebben heel veel mooie dingen gezien en veel gelachen! Tot over 3 maanden! Die zijn zo voorbij, dat hebben jullie wel gemerkt ;)

Heeeel veeel liefs vanuit Sydney