Aussie Aussie Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu Aussie Aussie Aussie - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu

Aussie Aussie Aussie

Door: Lysanne

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

01 Februari 2016 | Australië, Sydney

Ik ben alweer 4 weken aan het werk en daarbij komt het einde in zicht. Nog maar 2 weekjes stage lopen en dan zit dat er alweer op. Tot nu toe loopt alles volgens de planning. Ik ben heel erg druk geweest met het schrijven van mijn verslag, maar dan heb je ook wat. Afgelopen vrijdag heb ik namelijk mijn eerste versie ingeleverd. Nu alleen nog de feedback afwachten...

Zo heel lang kon ik Melbourne niet missen, dus ben ik vorige week even een weekendje terug gegaan. Ik zou eigenlijk op donderdagavond al vliegen, maar mijn vlucht werd geannuleerd. Ja ook hier in Sydney stormt het wel eens. Uiteindelijk ben ik op vrijdagmorgen om 6.00 gevolgen, waardoor ik nog om 9.00 in het hostel aankwam. Die dag heb ik samen met Robin en Bruno nog een stukje sightseeing door Melbourne gedaan. Nu zullen de Docklands echt wel leuk zijn, maar door de regen van die dag vonden wij er niks aan. De Queen Victoria Market is echt huge. Zoveel rijen met alleen maar kraampjes. Gelukkig hadden ze ook een paar uitstekende eettentjes waar wij een goede bodem hebben gelegd (lees: geen avondeten meer nodig). Aangezien het regende hebben we toen maar het Melbourne Museum bezocht. 's Avonds klaarde het gelukkig op, zodat we nog gezellig een drankje konden doen op de rooftop bar op Federation Square.

Maar we waren natuurlijk naar Melbourne gekomen voor de Australian Open. Op zaterdag hadden we een ground pass, wat betekend dat je naar alle outside courts mag en toegang hebt tot de Hisense Arena. Om 10.00 waren we er helemaal klaar voor. Gewapend met onze parapluhoed en Nederlandse vlaggetjes trokken we veel bekijks. We zijn op de foto geweest met de coach van de nummer 68 van de wereld en zelfs gefilmd door iemand van Eurosport haha. We hebben die dag eigenlijk alleen maar dubbels gezien. De ochtend stond in het teken van de Nederlanders aanmoedigen, eerst Matwe Middelkoop en daarna Jean Julien Rojer. Het was daarna al redelijk laat, dus lastig om bij de grote partijen binnen te komen. We hebben nog een stukje van de mized dubbels mee kunnen pikken. Hoogtepunt van de dag vond ik toch wel de Legends doubles: Cash & Ivanišević vs. Bahrami & Forget. Wat een feestje zeg, ik heb de hele tijd met een lach op mijn gezicht gezeten. Bahrami is een echt showman die allemaal trucjes doet. Verder leggen ze even uit hoe moet als iemand uit slaat, gaan aan de andere kant van het net staan of maken het net zelfs lager door erop te gaan hangen. Ik denk dat ongeveer alle beschikbare ballen het publiek in zijn geslagen. Ze reageren op mensen uit het publiek en doen mee aan de wave. Echt hilarisch.

Op zondag was pas de belangrijke dag: de Rod Laver Arena. We hadden super plekken in het midden, ik gok dat ik op een lijn zat met het net. We hadden het natuurlijk ook getroffen met de wedstrijden. Om 11 uur startten we met Bencic vs. Sharapova. Sharapova was de betere maar Bencic gaf niet toe. Het werd nog een redelijke lange partij waarin Sharapova maar liefst 21 aces sloeg. Daarna was het de beurt aan Williams vs. Gasparyan. Williams kreeg meteen een breakpoint tegen, maar daarna was het gedaan. Binnen 55 minuten was de wedstrijd afgelopen. Op naar de volgende nummer 1 van de wereld: Djokovic vs. Simon. Wat een wedstrijd was dat! Djokovic maakte echt veel fouten. Hij bleef maar zijn backhand dropshot proberen, maar deze mislukte keer op keer. Helaas moesten we na de tweede set weg om ons vliegtuig te halen. Ze hadden toen al 2 uur gespeeld en dat bleken er 4,5 te worden. We baalden echt als een stekker, maar waren ook blij dat we nu weg moesten en niet pas in de 4e set. Echt een heel geslaagd weekendje!

Ik hoefde maar een dag te werken daarna, want op dinsdag hadden we vrij. Het was Australia Day. Uiteindelijk heb ik wat biertjes in het park gedronken, gegeten in de Opera bar en vuurwerk gekeken in Darling Harbour.

Op zaterdag heb ik mijn eerste Hardstyle feestje aan de andere kant van de bar bijgewoond haha. Ik heb me echt prima vermaakt en heerlijke staan springen. Mooiste verhaal van de avond: er begon een meisje in het Engels tegen me te praten, maar al gauw bleek ze Nederlandse te zijn. Eerste vraag die ze stelde: Heb je pillen? Hahahaha, en bedankt!

Op zondag kon ik weer een plek van mijn lijstje afstrepen: Cronulla. Een strand in het zuiden van Sydney. Heel mooi en een stuk rustiger. Hier kon ik dan ook lekker uitrusten!

Heeeel veeel liefs!

  • 01 Februari 2016 - 12:21

    Marga:

    Hoi lieverd fijn dat alles goed gaat dadelijk lekker genieten van je vrije tijd lekker leuke dingen doen xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 13422

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 Maart 2016

Stage Sydney

Landen bezocht: