Ready for take off! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu Ready for take off! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu

Ready for take off!

Door: Lysanne de Jong

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

13 September 2015 | Australië, Sydney

Na een hele dag reizen, zit ik nu op mijn kamertje in Sydney mijn eerste dagboek te schrijven.

De laatste week was natuurlijk nog heel leuk, met als hoogtepunt het verrassingsfeestje! Verder had ik met bijna iedereen al iets gepland, dus heb ik nog genoeg etentjes en borrels gehad. De laatste dingen regelen en natuurlijk het koffer inpakken horen er vanzelfsprekend bij. Dat hadden mam en ik vrij snel gedaan en goed nog ook: dicht en onder de 30 kg :)

Voor vertrek stond me nog een leuke verassing te wachten, want er ging een groot afscheidscomité mee. Tante Wendy, Richard, Daan, Rens, oma en natuurlijk pap en mam.

Op Schiphol verliep alles op rolletjes. Natuurlijk was het afscheid wel even lastig, maar lang leven SKYPE! En het is een hele geruststelling dat we elkaar over 3 maanden alweer zien.

Gelukkig had ik van te voren al ingecheckt, want de vlucht zat helemaal vol. De elf uur duurden vlucht was wel heftig. Ik kon gelukkig wel naar buiten kijken en verschillende films en series. Maar kort na de 'Lunch' (lees: Diner) ging het licht uit. Het was al avond in Hong Kong. Slapen viel niet mee. Een vliegtuigstoel ligt toch niet zo lekker en mijn buurvrouw giechelden af en toe tijdens haar talkshow. Net voor de landing nog even ontbijten. Scrambled egg gaat er nog wel in, maar die worstje kan ik dan echt nog niet wegkrijgen.

Op Hong Kong liep ik twee meiden tegen het lijf die ook de overstap naar Sydney moesten hebben. Ik heb de wachttijd dan ook voornamelijk met hen doorgebracht. Heb je toch iets te kletsen. En natuurlijk ook nog even de benen strekken. De 2 uur en 40 minuten waren dan ook redelijk snel voorbij.

Bij de tweede vlucht had ik meer geluk. De middelste stoel was leeg! :D Aangezien de Chinees netjes bleef zitten, kon ik mijn benen daar mooi kwijt. Het was moeilijk om mijn ogen open te houden, dus na het ontbijt, heb ik maar meteen een dutje gedaan. Daarna nog een filmpje en een serie en die negen uur zaten er alweer op.

Ik was wel een beetje bang voor de check op Sydney (door het kijken van Bordeline Securiy haha), maar dit viel alles mee! Je moest wel invullen wat er in je bagage zat, maar als je niks meeneemt, heb je er geen last van.

Eenmaal buiten stond Camila al op me te wachten. We hebben samen een taxi genomen naar de Airbnb. Heel toevallig woont Camila hier maar twee blokken vandaan.

Ik ga nu lekker slapen en hoop morgen fit te zijn, zodat ik weer wat dingen kan regelen!

Dikke kus!

  • 16 September 2015 - 17:25

    Pa & Ma:

    Heel mooie site meisje, zo kan iedereen en wij op de hoogte blijven van jouw belevenissen.

  • 16 September 2015 - 18:58

    Franka:

    Wat een leuk verhaal al. Echt wel stoer zo alleen z'n reis maken. Geniet ervsn

  • 16 September 2015 - 20:26

    Marcel En Marga:

    Mooi verhaal en leuke site, en fijn dat je goed aangekomen bent.
    We blijven je volgen op deze site en geniet ervan.
    Marcel en Marga

  • 16 September 2015 - 22:34

    Ris:

    Wat fijn om jouw ervaringen te lezen. Zo blijven we toch op de hoogte! Nu op zoek naar een kamer?

  • 20 September 2015 - 21:34

    Ilse Pouwels:

    Hey Lysanne!
    Wat een leuk idee dit! Zo kunnen we jouw mooi volgen. Stoer dat je deze stap hebt gezet. Maak er wat van en heel veel plezier daar In het verre Australië!! Groetjes, de buurtjes van pap en mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 13431

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 Maart 2016

Stage Sydney

Landen bezocht: