Sydney city trip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu Sydney city trip - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lysanne Jong - WaarBenJij.nu

Sydney city trip

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

18 September 2015 | Australië, Sydney

Het is alweer vrijdag! Dat betekend dat ik al vijf dagen hier in Sydney ben. Wat ik voornamelijk heb gedaan? Sightseeing!

Dinsdag begon met het regelen van een prepaird SIM kaart voor de telefoon en een opal kaart. Een opal card is eigenlijk hetzelfde als onze ov-chipkaart. Voordeel van deze kaart is dat als je 8 reizen hebt gemaakt, je de rest van de week gratis reist.

Daarna ben ik op pad gegaan. Als je bij Circular Quay uitstapt zie je ze meteen: de Opera House en Harbour Bridge. Ik heb daar de hele namiddag rondgelopen en foto's gemaakt. En natuurlijk genoten van het uitzicht en mooie weer (het was 29 graden!).

Op woensdag was het nog steeds mooi, dus ben ik naar Manly Beach geweest. Vanuit Circular Quay pak je dan de ferry die ongeveer 20-30 minuten duurt. Op Manly was het nog rustig en heb ik een mooie strandwandeling kunnen maken.

Aangezien het donderdag wat minder weer zou worden, raadde Linda mij aan om naar de Queen Victoria Building te gaan kijken. Dit is een heel mooi gebouw waar winkels (lees: hele dure!) in zitten. Dit was heel mooi om van buiten te zien. Toen het buiten toch nog zonnig was, ben ik richting Darling Harbour gelopen. Je kunt hier heel leuk langs de kade lopen. Ook heb ik een vuurtoren bezocht, met een heel mooi uitzicht over de haven.

Op vrijdag was er een foodmarked in the Rocks. The Rocks is een historische wijk met oude gebouwen. Vanuit the Rocks sta je snel op de Harbour Brigde. Ik ben naar de andere kant gewandeld om ook daar nog van het uitzicht te genieten. Eenmaal terug bij Circular Quay, heb ik de Royal Botanic Gardens bezocht. Ook hier is het uizicht fantastisch!

Ik ben verder ook nog op kamerjacht geweest en heb iets gevonden! Vanaf volgende week zaterdag kan ik in mijn nieuwe kamer. Het is in de wijk Croydon. Dit is ongeveer een half uur naar stage en 20 minuten naar de stad. Er wonen in totaal 7 mensen in het huis. De kamer heeft een tweepersoonsbed, een tafel en een hele grote kast. Hier moet ik het dus nog wel even in uit kunnen houden.

Ik ga nog even van het weekend genieten, want maandag begin ik met stage! Fijn weekend allemaal!

Dikke knuffel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 15 Sept. 2015
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 13430

Voorgaande reizen:

13 September 2015 - 31 Maart 2016

Stage Sydney

Landen bezocht: